Uniwersytet w Maladze i Uniwersytet w Berkeley przy współpracy Uniwersytetu Ludwika Maksymiliana w Monachium, Fundación General de la Universidad de Malaga i HDH po raz szósty zapraszają na Międzynarodową Letnią Szkołę Historii Sztuki Cyfrowej (Summer School on Digital Art History: Digital Exhibitio – DAHSS). Tegoroczna edycja online realizowana będzie w dniach od 30 sierpnia do 4 września i będzie poświęcona wystawiennictwu cyfrowemu (Digital exhibition).

Ze względu na sytuację covid-19 Letnia Szkoła będzie ponownie dostępna online. Zespół DAHSS jest przekonany, że mamy bezprecedensową okazję do odkrywania nowych sposobów współpracy w realnym globalnym scenariuszu, a jednocześnie zachowania wymiany międzyludzkiej.

Okres składania wniosków jest już otwarty (do 7 lipca 2021 r.).
Więcej informacji na: https://dahss.iarthislab.eu/2021/

Blokada spowodowana pandemią Covid-19 przyniosła ze sobą znaczny wzrost tzw. wystaw cyfrowych. Choć wystawy cyfrowe/wirtualne/online nie są zjawiskiem nowym, prawdą jest, że pandemia umieściła je w centrum działań kuratorskich w muzeach, centrach sztuki i galeriach. Ponowne odkrycie wystaw cyfrowych / wirtualnych / online wydaje się ambiwalentne: oczekuje się, że ta centralność stanie się bodźcem do promowania nowych dróg badań i eksperymentów. Dlatego kluczowe jest zwrócenie uwagi na koncepcję i praktykę wystaw cyfrowych/online/wirtualnych, aby przestawić ich problemy w ramach naszej postcyfrowej i postludzkiej teraźniejszości. DAHSS2020 dąży do zagłębienia się w pojęcie wystaw cyfrowych i ich złożoności, proponując uczestnikom współpracę we wspólnym projekcie z różnych perspektyw. Kurs ma orientację teoretyczno-praktyczną: wymiana teoretyczna i krytyczne dyskusje zostaną połączone z sesjami praktycznymi (sesje laboratoryjne), dzięki którym uczestnicy będą współpracować. Wyniki zostaną podane do publicznej wiadomości ostatniego dnia kursu.

Kurs jest zorganizowany wokół pięciu torów.

  • Ścieżka A: Miejsca na wyświetlacze cyfrowe. Uczestnicy pod przewodnictwem Grega Niemeyera (UCB) będą pracować nad konfiguracją przestrzeni cyfrowych do wystaw na platformach wirtualnych, takich jak newart.city i modzilla hub.
  • Ścieżka B: Nauka o danych – Haralda Klinke (DAHJ), dowiesz się, jak tworzyć, analizować i wizualizować połączone otwarte dane.
  • Ścieżka C: dane 3D, modelowanie i renderowanie, prowadzone przez Justina Underhilla (UCB).
  • Ścieżka D: AI + Widzenie komputerowe. Ścieżka D, prowadzona przez Leonarda Impetta (Durham University), będzie badać zastosowania sztucznej inteligencji/głębokiego uczenia – zwłaszcza wizji komputerowej – w problemach historii sztuki i kultury wizualnej.
  • Ścieżka E: Przetwarzanie języka naturalnego (NLP), prowadzona przez Yadirę Lizamę Mué (CulturePlex Lab, Western Ontario Univesity) zbada moc NLP, aby zbadać, co dane tekstowe mogą nam powiedzieć o sztuce na dużą skalę. NLP to dziedzina sztucznej inteligencji, która koncentruje się na pomiarze ludzkiego języka, aby był zrozumiały dla maszyn.

Print Friendly, PDF & Email

Małgorzata Baka

Dodaj komentarz